Uitslag bloedonderzoek donoren en van mij zelf - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Dirk poel - WaarBenJij.nu Uitslag bloedonderzoek donoren en van mij zelf - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Dirk poel - WaarBenJij.nu

Uitslag bloedonderzoek donoren en van mij zelf

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

11 September 2014 | Nederland, Woerden


We zijn weer terug.
Dokter heeft eerst uitgelegd hoe het werkt en dat de voorkeur overeenstemmende bloedgroepen is omdat dat voor mij veel makkelijker is en kans op afstoting veel kleiner.
Daarnaast heeft ze het principe van hla(weefsel) match uitgelegd en aangegeven dat een 100% match alleen bij tweelingen voorkomt(100% is in hun code 000) en dat een volledige hla-mismatch 222 is.
Bij bespreken van iedereen bleken Diny, Jessica en Robin bloedgroep B te hebben en Robin en Jes een bijna volledige hla-match(101) en Diny 212. Harry had bloedgroep O en een bijna gelijke hla-match(111) te hebben
Van Patries was de uitslag nog niet binnen en daar hebben ze nog achteraan gebeld.
Wij hebben toen tegen de dokter gezegd dat Patries ook O heeft en als de hla-match niet volledig negatief was met de dokter afgesproken dat we dan met Patries het traject in zouden gaan.
Zij ging daarop Leiden bellen voor de uitslag van Patries en na een kwartier was die binnen met als resultaat dat Patries ook bloedgroep B heeft. Omdat de dokter gaf aan dat zij de voorkeur hebben voor een bloedgroep O match, hebben we afgesproken dat we verder gaan met Harry

Dat betekent dat we eerst de kruisproef moeten doen om te kijken of mijn bloed Harry's bloed niet aanvalt, hiervoor moeten we maandag 22 september bloed laten prikken, zodat zij de test kunnen uitvoeren. Als zij de uitslag hebben worden we gebeld voor een nieuwe afspraak om die uitslag te bespreken. Als de uitslag gunstig is, dan worden dan bij Harry de afspraken gepland voor verder onderzoeken. Vanaf nu duren die onderzoeken bij elkaar zo'n 3 maanden en als dat allemaal goed is, wordt de operatie gepland, dat duurt ook weer zo'n 6-10 weken.

PS: de dokter verwacht geen problemen bij de kruisproef omdat ik helemaal geen antistoffen in mijn bloed heb, maar de proef moet voor de zekerheid toch gebeuren.

Als jullie nog wat wil weten mail/app je maar terug.




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk

Actief sinds 15 Aug. 2014
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 9924

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 31 December 2015

De weg naar mijn niertransplantatie

Landen bezocht: