Uitslag kruisproef - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Dirk poel - WaarBenJij.nu Uitslag kruisproef - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Dirk poel - WaarBenJij.nu

Uitslag kruisproef

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

21 Oktober 2014 | Nederland, Woerden

Vandaag zijn we eindelijk weer terug geweest in het EMC voor de uitslag van de kruisproef en de uitslag was goed(in dit geval negatief, wat betekent dat mijn bloed dat van Harry niet aanvalt).
daarna zijn er door de verpleegkundig specialist een aantal zaken uitgelegd en is er gezegd wat er allemaal nog staat te gebeuren:
-uitgebreide bloedonderzoek Harry
- urineonderzoek Harry
- bloeddruk metingen Harry
- intake gesprek Gedeeltelijk samen en gedeeltelijk Harry apart
- gesprek medisch maatschappelijk werker
- hartfilmpje Harry
- longfoto Harry.

Als deze onderzoeken klaar zijn hebben we een nieuwe afspraak bij de verpleegkundig specialist.
Tot onze verbazing konden de eerste 5 onderzoeken al vandaag gedaan worden en wordt het hartfilmpje en de longfoto voor volgende week donderdagmiddag 14:45 uitgevoerd. Dit omdat we 14:45 al de volgende afspraak hebben om de uitslagen te bespreken.
Krijgen we dan groen licht dan krijgt Harry nog een afspraak om een ct-scan te laten maken van zijn nieren en onderbuik om te bepalen of alle organen gezond zijn en om te zien welke nier het beste getransplanteerd kan worden. Dan krijgen we een afspraak bij de nefroloog om alle uitslagen nig een keer door te nemen en voor een lichamelijk onderzoek van Harry. Als zij akkoord geeft worden we doorgestuurd naar de transplantatiechirurg en de anesthesist om de laatste (lichamelijke)onderzoeken en voorbereidende gesprekken te doen. Als ook deze geen aanvullende onderzoeken meer willen inplannen en akkoord geven, worden we op de wachtlijst gezet.

Dit traject kan half-eind november al klaar zijn, wat betekent dat met een beetje geluk de operaties al dit jaar kunnen plaats vinden of eerste helft januari 2015.

Dit scenario geldt natuurlijk alleen als alles in een keer goed gaat en er niets uit de onderzoeken naar voren komt. En daar gaan we vooralsnog van uit(harries bloeddruk was wel redelijk hoog vandaag, maar ze schrokken er blijkbaar niet van, volgende week zal hij nog een keer bloeddruk moeten laten meten)
Echt snel nu opeens, maar ik ben er wel blij mee.

• 21 Oktober 2014 - 18:44

Patricia:

Jeah er komt eindelijk snelheid in :-). Helemaal goed!!!

• 21 Oktober 2014 - 19:53

Conny:

positief nieuws!!!!daar wordt je vrolijk van broertje!!!!dikke knuf van ons xxx

• 21 Oktober 2014 - 20:36

Tineke:

super goed nieuws, maar alhoewel ik weet dat dit er allemaal aan komt is het nu ineens wel heel erg realistisch he, nou op naar donderdag, hopen dat dat net zo positief verloopt als vandaag
    dikke kus van ons