Nucleaire scan bij inspanning in Anthonius - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Dirk poel - WaarBenJij.nu Nucleaire scan bij inspanning in Anthonius - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Dirk poel - WaarBenJij.nu

Nucleaire scan bij inspanning in Anthonius

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

20 Augustus 2014 | Nederland, Nieuwegein

Vandaag naar het Anthonius geweest in Nieuwegein.
Hier eerst een infuus laten inbrengen, daarna een hartfilmpje gemaakt.
Hierna op de hometrainer met allerlei draden en meetapparatuur om en op een steeds zwaarder verzet fietsen totdat mijn hartslag +/- 165 was, op dat moment hebben ze nucleaire stof via het infuus in mijn bloed gespoten en moest ik nog een paar minuutjes door fietsen. Daarna drie kwartier wachten, totdat de nucleaire stof goed was ingewerkt en naar de scan. Hier wordt met een speciaal apparaat dat zo'n 10 centimeter van je afhangt en langzaam rond draait gedurende 30 minuten foto's van je hart gemaakt om te zien of het voldoende zuurstof opneemt gedurende inspanning. Nadat dit afgelopen was, nog een CT-scan gehad en na nog eens 20 minuten wachten nogmaals een hartfilmpje. Morgenochtend hoor ik of er ook nog een nucleaire scan gemaakt moet worden zonder inspanning.
Afhankelijk daarvan is de totale uitslag na 1-2 weken bekend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk

Actief sinds 15 Aug. 2014
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 9899

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 31 December 2015

De weg naar mijn niertransplantatie

Landen bezocht: