Einduitslag nefroloog - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Dirk poel - WaarBenJij.nu Einduitslag nefroloog - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Dirk poel - WaarBenJij.nu

Einduitslag nefroloog

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

27 November 2014 | Nederland, Woerden

Vandaag zijn we voor de einduitslag bij de nefroloog geweest.
Eerst het belangrijkste: Harry is goedgekeurd om een nier te doneren. Zijn gezondheid is goed, beide nieren zijn net zo groot en werken net zo goed en beide nieren hebben 1 ader en 1 slagader. Dus niets staat wat dat betreft in de weg voor een donatie en transplantatie.
Maar omdat mijn Tuberculose test in Woerden niet 100% was, heeft de dokter iom de longarts besloten om nog een extra bloedonderzoek te doen om na te gaan of ik TBC heb of ooit heb gehad. Als dat nl zo is, dan gaat dat opspelen na de transplantatie en dat risico willen en kunnen ze niet nemen. Dus vandaag weer 3 buisje bloed afgestaan en zodra de uitslag binnen is, wordt deze besproken door de nefroloog en de longarts en belt de nefroloog mij.
Is de uitslag positief dan kunnen we door naar de transplantatie chirurg en het vervolg, is de uitslag negatief dan moet ik gedurende een aantal weken een anti-tbc kuur volgen voordat we naar de transplantatiearts gaan.

In beide gevallen beslist de transplantatiearts welke nier er wordt uitgenomen bij Harry en waar hij wordt geplaats bij mij.

M.a.w. Nog een weekje wachten, totdat we verder kunnen.

• 28 November 2014 - 13:15

Ria:

Wat vervelend dat dit TBC gedoe er tussen komt. Maar mooi dat bij Harry alles goed is zodat jullie nu samen naar de operatie toe kunnen leven en weten waar je aan toe bent.