Eerste afspraak Erasmus na niertransplantatie - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Dirk poel - WaarBenJij.nu Eerste afspraak Erasmus na niertransplantatie - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Dirk poel - WaarBenJij.nu

Eerste afspraak Erasmus na niertransplantatie

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

23 Februari 2015 | Nederland, Woerden

Vandaag voor de eerste keer op controle geweest in het Erasmus. Eerst word je gewogen en je bloeddruk gemeten en dan mag je wachten totdat je aan de beurt ben bij de dokter.
Een half uur later als geplanned zaten we bij de dokter, die heeft uitgelegd hoe een bezoek normaal gesproken werkt.
Zoals gezegd eerst bloeddruk en gewicht meten, daarna bij de dokter de controles doornemen die ik gedurende de week zelf doet, daarna de bloed-uitslagen van de vorige week bespreken en indien nodig de medicijnen aanpassen(vandaag is de prednison verlaagd van 20 naar 15mg). Na het bezoek aan de dokter moet je nog bloedprikken, de dokter ontvangt gedurende de middag de uitslagen en als of de uitslagen slecht zijn of de medicatie moet aangepast worden n.a.v. de bloedspiegels dan belt hij op. Als je niet wordt gebeld dan worden de uitslagen de volgende week met je besproken. Dokter heeft nogmaals aangegeven in welke situaties je allemaal moet bellen, ongeacht tijdstip en/of de dag.
Naast bovenstaande heb ik o.a. nog gevraagd of ik mag fietsen(of op de hometrainer) en dat is oké, als ik met name bij het fietsen maar voorzichtig ben.
Doordat het erg druk was bij het bloedprikken hebben we ongeveer 2,5 uur in het ziekenhuis gezeten, voordat we weer naar huis konden. Omdat autorijden ook mag als ik me goed voel ben ik lekker zelf naar huis gereden, lekker is dat.
De dokter heeft niet gebeld, alle bloedwaarden zijn dus goed.
Volgende week de volgende afspraak om 09:30

  • 24 Februari 2015 - 14:13

    Piet Pikstra:

    Ha die zwager.

    Mooi dat het zo goed gaat.
    Houden zo.
    Hoop dat Harry ook zo vlot vooruit gaat.
    Tot je volgende berichtje.

    Groetjes,

    Piet.

  • 24 Februari 2015 - 16:14

    Joke:

    hoi dirk alles gelukkig goed gegaan nou maar lekker opknappen groetjes en beterschap uilco en joke


  • 24 Februari 2015 - 21:12

    Eric:

    Fijn dat je weer zoveel kunt doen zo vlak na de operatie. Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk

Actief sinds 15 Aug. 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 9892

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 31 December 2015

De weg naar mijn niertransplantatie

Landen bezocht: