Groen licht van chirurg en anesthesist - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Dirk poel - WaarBenJij.nu Groen licht van chirurg en anesthesist - Reisverslag uit Woerden, Nederland van Dirk poel - WaarBenJij.nu

Groen licht van chirurg en anesthesist

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

22 December 2014 | Nederland, Woerden

Vandaag zijn Harry en ik in het Erasmus geweest voor een gesprek met de chirurg, verpleegkundige en de anesthesist.
In het gesprek met de chirurg legde ze uit dat Harry's linkernier verwijderd gaat worden, beide nieren zijn gelijk, werken gelijk en zijn beide gezond, alleen in de slagader van de linkernier zit aan het uiteinde een stukje kalk, door deze nier te nemen zijn ze zeker dat Harry geen last van die kalk krijgt. Voordat de nier bij mij geplaatst wordt, wordt het plakje weggeknipt en daarna wordt de nier bij mij rechts in de onderbuik geplaatst.
Daarnaast vertelde ze dat bij mij nog een CT -scan gemaakt moest worden van mijn (slag)aderen om te bepalen waar ze de aderen van de donornier het beste kunnen aansluiten, dit ivm lichte kalkvorming op enkele plaatsen bij mij. Dit betekent groen licht vanuit de chirurg(terloops vertelde ze nogdat de wachttijd nu ongeveer 2 maanden is). CT-scan is direct gedaan.

Daarna naar de verpleegkundige geweest die een aantal vragen voor ons had mbt allergieën en andere ziektes die we hadden gehad en ons daarna het reilen en zeilen vertelde hoe het op de dagen rondom de operatie gaat verlopen.

Toen nog langs geweest bij een drietal medisch onderzoekers die vroegen of we wilden meedoen aan onderzoeken, Harry aan een onderzoek over de voorlichting die hij als donor had gehad en een onderzoek naar het gebruik van een eiwitarm dieet de laatste 5 dagen voor de operatie, dit ter bevordering van het herstel van de donor en de kwaliteit van de donornier. Aan beide onderzoek heeft Harry zijn medewerking toegezegd. Voor mij een onderzoek waarbij wordt onderzocht of het standaard gebruik van een splint(soort verloopstukje tussen donornier en blaas om druk van de aanhechting aan de blaas weg te halen)al dan niet beter is voor de gezondheid van de ontvanger van de nier. Ik ga hier ook aan meewerken.

Als laatste naar de anesthesist, hier eerst beide een hele waslijst aan vragen ingevuld, hierna van beide de bloeddruk en gewicht gemeten, daarna van mij nog een hartfilmpje gemaakt en als laatste een gesprek met de anesthesist. Deze had voor ons nog een aantal vragen en heeft voor beide de resultaten van alle onderzoeken doorgenomen en ons uitgelegd hoe het proces rondom de narcose in zijn werk gaat en welke klachten we hiervan kunnen krijgen.
Hierna heeft ie ons beide ook van zijn kant groen licht gegeven.

Na afloop van alle onderzoeken ben ik nog even naar de transplantatie coördinatoren gelopen, met de vraag hoe nu verder.
Zij wisten me te vertellen dat heel januari al volgeboekt is en dat het dus op zijn vroegst februari wordt. Verder gaf ze aan dat we een week van te voren officieel krijgen te horen welke datum het wordt, maar dat ik rond Harry's verjaardag(18 januari) kon bellen met hen, omdat dan de officieuze planning voor februari bekend is en ze dan een indicatie van de datum kunnen geven.

Kortom: Een lange ochtend met veel informatie en dubbel groen licht.

• 22 December 2014 - 15:03

Ria:

Wat fijn dat alle specialisten groen licht hebben gegeven, een mooi bericht zo vlak voor de Feestdagen. Nu inderdaad hopen dat de hele operatie in februari plaats kan vinden.
    Goede Feestdagen!
    Gr. Ria

• 22 December 2014 - 18:53

Tineke:

super nieuws gefeliciteerd mannen , hopelijk in februari, we gaan hard duimen

• 23 December 2014 - 12:26

Harry:

Mooi dat we na maanden van wachten en spanning zonder veel problemen en oponthoud groen licht hebben gekregen. Iedereen bedankt voor het meeleven en de broodnodige steun. Ook al moet het moeilijke deel nog komen, heb ik er vertrouwen in dat we over een jaar na nu, allemaal in goede gezondheid terug kunnen kijken op een lastig maar succesvol jaar. Iedereen fijne dagen en een gezond 2015